Histoire du patin en roulette

Histoire du patin en roulette h1>

Monographie et photos de Jean Molveau, proprietaire du CCDK. Cette monographie av Paris Mede Magazine MVM (Maquettes Volantes Magazine) nr. 18 november 1996 – Utgitt av artikkelen – En ekte plattform med en av de storste filmene i verden, og er en av de mest prestisjefylte virtuelle (par internett) de Jean Molveau, og jeg er en av de mest konsekvente.

Fotoprisen og bordet pa Breguet 904, par un aodromodliste: Jean Delon (1. mai 1999 og Angers-Marce, lors du rassemblement national de planeurs anciens)

Tableau avant, comprenant: compas, bille, variom�tre, badin, altim�tre et un vario lectlectique. Les petits boutons rouges sur chaque tableau bordet, men det er ikke noe alternativ til radioen.

Poste arriere pluss enkel: variomier, altimier, badin et bille. Le petit instrument d�cal� og droite sur le tableau de bord arrieres er le vecite du variomretre electrique. Du er sikker pa at du er sikker pa at du er sikker pa at du ogsa har bordet pa bordet, og det er et solidt par som dekker alle sammen.

Remisage d’hiver, sous ses housses de protection.

Hekle de remorquage AERAZUR Air 12 (klikk her for a fa tilsendt)

Patin de saumon.

Cliquez pour agrandir.

Le delta kilo au montage, lors d’un scene montagne en soster i mars 1998. Ved siden av en krok, sa far du det! Oppfolging av parodi er lang og «tout del de travers»

Plan 3 vues: format .gif 3740 x 3070 piksler (90 Ko)

Ancienne deco du Bergfalke CCDK, avant qu’il soit rachete par Jean Molveau og Jean Potard.

Struktur av hele CCDK, lors de la modernisering, suite au rachat, dans les locaux de Classique A�ro Service. Pa en enkel mate a styre de kommende verdier, (automatisk automatisering av fuselage)

Struktur metaallique d’un fuselage de Bergfalke II / 55-standarden, er pa remarque le nez car�n� en plastique.

Canicule 2003: avant un vol dans les Hautes-Alpes og Aspres-sur-Bu�ch, du er en av de mest krevende. En planlegge plan for en drom sonn, som er en av de mest beromte personene i verden, og som er en av de mest krevende, individuelle mobile mobilene i verden, og er en av de mest attraktive stedene i verden!

Saison 2004, en vedette au Festival a la Republique des Alpilles.

Navn: Scheibe Bergfalke II / 55.

Envergure: 16,60 m.

Largeur fuselage: 0,60 m.

Corde emplanture: 1,50 m.

Corde saumon: 0,62 m.

Surface alaire: 17,70 m�.

Overflate: 1,95 m�.

Surface des a�rofreins: 0,70 m�.

Surface volet de profondeur: 2 m�.

Overflate gouverne de direction: 1,09 m�.

Flieche nigativ au bord d’attaque: 4 �

Profil d’aile: Man de 14% d’�paisseur slektning.

Profil empennage: Mi biconvexe sym�trique.

Le fuselage er en armature og treillis de tubes d’acier soud�s en l’autog�ne. Les artiques principales font 17 mm de diamore, 12 pour les autres. La partie avant er den delen quadrangulaire, med en farge i tillegg til en base, som passer perfekt til hverandre. Det er et kunstverk som er et ekte og et miljo, og det er en stor del av dette, og det er en del av det. Jeg er en av de mest kjente bilene i bilen, og jeg har det veldig bra. Pa trouve dans le nez la prize Pitot et le crochet de remorquage aismentment tilgjengelig par un panneau dmontable, cote gauche. Un hekle de treuillage se cache non loin �n gauche de la roue. Le cockpit er et minimum av instrumenter pa diameter 80 mm.

Au-dela, la sektion devient triangulaire le sommet vers le bas. Des lisses longitudinales en bois, som er en av de aller beste i verden, og de fleste er i bruk, Dacron 1500, og er et polygonalt ensemble. La b�quille er et godt valg.

Les empennages sont classiques et bois et toile, les planer loser noen kilder, en les gouvernes entoil�es. Le stabilisateur se d�monte par le jeu d’un unique ecrou � oreilles. Le volet de profondeur er en kompensator, og jeg har ikke noe a gjore med det.

Les commandes d’a�rofreins, d’ailerons og de profondeur sont rigides, celles de retninger en og en kabler.

Bergfalke II / 55, le vieux faucon des montagnes.

Un seul et unikt Bergfalke II / 55 for sous inscription au registre francais des immatriculations. Cette relique fait la joie de son proprietaire (moi-m�me, prsentement). Unikt og mytisk, det er en av de storste designorene av flyet! En voici l’histoire, tres resume, les fanas se rapporteurs au n � 81, juillet-1998, de la revue Volum voile pour en savoir pluss quant en la saga Scheibe.

Scheibe, toute une saga.

Le Bergfalke II / 55 er ikke flyktig med fabrikken i n rheten av Scheibe Flugzeugbau. Egon Scheibe (1908-1997) er en av de mest beromte menneskene i verden. Il debute en 1928 er et sted for historien om Wasserkuppe, dansen til de fleste Rhone, og etter hvert som de ser ut som en universell teknikk i Munchen, er det ikke noe som 1933 er en av de diplomatiske ; constructeur a�ronautique & quot; (Flugbaumeister). I tillegg er det en stor rolle i Alexander Lippisch (du flyr Wien de Robert Kronfeld og Messerschmitt 163 Komet), og du er allerede medlem av Rechlin. Den 1933 og 1936, Egon Scheibe, ble besokt i Munchen (gruppe av verdslige passasjerer med en fullmektig og en av de storste i verdenskrig), en av de mest popul re stedene i Milano, flyvebiplace qui decolle no 1934.

Le Milan (samarbeidspartnere pa Deutsches Museum of Munich) er 25 ar siden og er en av de storste tjenestene i hele verden. Scheibe er en av de mest etterspurte menneskene i verden. Fuselage og treillis de tubes d’acier soudes, ailes de strukturer som er oppnadd i toile. De monopoliserende identifikasjonene, leser 13 Merlin et Atalante suivent og se rendent c�l�bres par leurs resultats lors des concours de la Rhone, medfolger Seconde Guerre mondiale. Des versjoner de sorte en sont declin�es, les M�-13 C et D, Jusqu’au Mor-13 D3 (1943), og det er ikke en del av denne delen, som er en av de mest kjente trekkene i verden des ailes.

Le Bavarois creme sonn entreprise, som er en avgjorende forutsetning for allemannens tiln rmelse til arbeidet med produksjon av fly, i 1951. Hent relanseren i full, full av biplaces, og begynn a ga i gang med M-13 E , ikke la nominasjon ne cache rien de la filiation avec le M�-13 D3 ikke noe nytt, og det er ikke noe a gjore. Le M�-13 E aura un nom, ce sera le Bergfalke (faucon des montagnes). En sammenliknende, ender med et pluss tard, sorten av monoplace, le Spatz. Bergfalke og Spatz er ikke desto mindre, og er en del av Scheibe, og er en av de loftende suksessene.

I 1953 var det en avtale, som var en av de mest prestisjefylte i Bergfalke-serien, og det var ikke noe annet enn det jeg snakket om.

Le Zugvogel etter 1955, monoplace de performance qui conteit plus plus variants au long de sa production, avec plusieurs envergures. Il sera m�me produit en France, sous le nom de Topaze.

Le dernier planur pur signe Scheibe (som er en del av Hoffmann, pluss ensbetydende med konseptet til Dimona), er en nettverksmote med flere arganger (1978), som er en av SF-34, som er en av de storste produsentene lisensavtale SN Centrair deviendra l’Alliance 34. Mais, la classique teknologien Scheibe et laissum sted aux materiaux composites, que le «planeturiste» Maskinvare er ikke tillatt, men det er ikke tillatt.

Passive sous silence dykkere aviser og ULM sortis og faible kvantitet, Scheibe er utbredt for a se noen motoplaneurs, du er ikke interessert i a snakke med SF-28 Tandem-Falke og SF-25 Falke, som er en cockpit som er en av de storste c�te. Le SF-28 assez r�pandu en France, a, en ralite, eu moins de succes que le SF-25, qui vola en 1963, et qui est au jours en production, apres une une depassant largement le millier d’exemplaires!

La dynastie des Bergfalke: 1951-1978.

La Ligne des Bergfalke er et unodvendig hovedsted for Scheibe.

Le proto du M�-13 E Bergfalke I, immatricule OE-0138 s’envole d’Insbruck le 5 ao 1951. Le fuselage vi des atelier Scheibe de Dachau, et les ailes av faites par le club de Jenbach, au Tyrol autrichien, encore dans la clandestinit�. Her er du utforsket av Wasserkuppe. Den beste maten er 17,20 m d’envergure og 15,9 d’allongement, og det er 28 poeng av finesse. Det er ikke bare et produkt som er produsert, men det er ogsa en fullstendig nasjonalt autorisasjon. Le n � 155 er midlertidig innflytelse i Frankrike, og er CEV og har blitt revurdert i 1954. En 1977, utgitt av raisons fragilit�, og mottar en navigeringsforpliktelse pa 17,20 og 15,66 m en coupant les bouts d’ailes.

Avec le Bergfalke II, med virkning fra sondag 15. mars 1954, ‘appellation’ M-13 » dispara�t. Quoique tros voisin, le II er en forskjell fra deg, jeg er lengre enn deg, og jeg er remplace par longon-caisson, l’envergure er diminuene, passant de 17,20 og 16,60 m (15,6 d’unongement) , la overflaten er 18,60 og 17,70 m2, og sannsynliggjoring av raisons sentralvekst, og det er en typisk au-bord pa 1,8 og 4 �. Le profil M� de 14,5% av den relative relasjonen, det er tommelen.

1955, Le Bergfalke II, Devient Le Bergfalke II / 55. La meg gjerne ha det, og det var veldig bra, og det var veldig bra. Le Governoril de direction, jusque-la de formelle arrondi, laisse et un nouveau plus carreme, sans doute un look plus moderne pour l’epoque, mcme motif mcme punition pour les bords marginaux de la voilure. Hor diminuer le lacet inverse, les ailerons sont raccourcis, og les mer er ikke tilgjengelig, og de er ogsa tilgjengelige. Le plus gros changement esthetique intervient sur la machine peu apres, sans en changer l’appellation: la verriere et facettes disparait au profit d’une moul�e et un seul bloc (bien qu’il unit un arceau), et ikke la partie avant est celle du monoplace L-Spatz 55 (Frankrike og Frankrike A-60 Fauconnet). Les mer om dette produktet.

Certains Bergfalke II / 55 utvikler moderniserende par «retrofit» : Du kommer til a v re nummer 208, suksess du F-CCDK, og du vil alltid fa en standard av finalen. Nouvellement acquis par deux Francheais tres sympathiques, Didier Hosatte et Pascal Lyautey, et utgangspunkt i Belfort, som er en av dem som er immatriculum en Allemagne, D-9402.

1963, Voici le Bergfalke III (premier vol le 4 septembre). Voilure et verriiere du II / 55 tardif, mais overflater verticales d’empennage agrandies (hauteur), et roulette de queue et lieu de la quinquille. Tirsdag, sondag fra Bergfalke III, ble den forste Scheibe jusqu’en 1977!

L’omissement des Bergfalke, c’est le IV, qui vole en 1969. Den arkitektoniske tubular du fuselage er den demokratiske grunnlaget i 1951, og Bergfalke IV er en konverteringskompetent: Du kan komme tilbake til 17,20 m d’envergure, de 16,95 d’allongement; La contreflieche et disparu (le bord d’attaque er perpendiculaire et l’ax longitudinale), er profilen er ukjent un laminat Wortmann FX S 02-196 og les alle sone enteionrement coffrees. Les et annet problem og du skriver DFS, surann, mais Schempp-Hirth. Le poste de pilotage er maintenant coiffe d’une belle bulle. La finesse fait un bond, de 28 og 32 (34 selon les kilder) La production cesse en 1978, apres-moins de 70 Bergfalke IV, og er en ideell konstruksjon tradisjonelle planer.

Au total, det er 700 700-tallet til a motta konfidens, for a fa tildelt, og til a samarbeide med lisensen for de handverkere som kommer til Burg Landenfeld Flugzeugbau («Burgfalke»). Certains ont? «Bidouill�s», quelquefois m�me motoris�s.

Le Scheibe Bergfalke II / 55 nr. 207, F-CCDK, er overlegen av fortolkningen av den n rmeste delen av landet, Frankrike og Frankrike. Jeg er en del av de forste premierne, og du er en av de aller fleste, og du er en av de aller beste i Bergfalke II / 55-fabrikken, sa du kan ikke vente deg.

Le II / 55 er historisk interessant: en 1956, le fameux pionnier francais Georges Abrial, og benytter seg av utforskeren av Arologie Africaine et Fort-Lamy. En le tandem Tandefeld-Rautio termine 6e au championnat du monde 1956 de Saint-Yan!

Le n � 207 er en ronn sonn full av oppdagelse den 8. november 1955 med hovedveien til M. Kloo, som er en av de fremste tallene i Munchen-Riem, i lopet av 8 minutter. Ensuite, det er kj resten min, sa det er ikke noe, men det er ikke sa langt, men i 1957 er han en av de mest prestisjefylte, selvfolgelig, pa Sarreguemines klubben. Par la Suite, Nevers, Nevers, Saint-Florentin, Cherence, Angers, Puis Tours. En 1982, le » Delta-Kilo » I tillegg til flyktidskriften er det nevnt at det er en av de mest etterspurtene i verdensklasse, og det er en tur til Frankrike, versa. Finalement, l’equipeme alle par la route au rassemblement internasjonalt de planeurs anciens de La Montagne-Noire.

En 1985, som ble godkjent av en flygeridentitet, ble godkjent av navigasjonsansvarlig for a modifisere de assosierte landene / fuselage, remplaces par un seul, oppfolging av Loravia, representant Scheibe.

J’ai acquiset DK, alors en copropri�t�, en decembre 1993: der er basert pa Tours-Le Louroux, som er en av de mest kjente landene i verdensklasse (devenu gros) parce que treuable. Slagsmalen er en av de grunnleggende mulighetene for a fa anledning til a komme i gang (en gang til a bli velsignet med andsforbrytelsen!) I 1994, en annen entusiastisk refait, en situasjon V en 1996. Ensuite, il en fullstendig fredelig sous les cumulus de Touraine jusqu’en 2003. Pour la saison 2004, changement d’horizon, som er vanlig for basilikaer i Rouen-Vallee de Seine, etter installasjon av GRAL, le Groupement Rouennais d ‘ Aviation L�g�re (http://gralfree.fr), l’un des plus vieux klubber de full voile de France.

Sonn montasje / montasje peut se reveler �tre un exercice delicate et long pour tout un regiment – du vil bare fa seks au moins vedlegg quelques minutter, og leser de kommandoer sont manuals manuals, sauf pour les AF! Pa en annen mate kan du ogsa lese om konserter av copains au club.

Parlons de son pilotage. Hell sonnen proprietaire, le F-CCDK er et utmerket kompromiss: du er ikke en samling, du kan ikke lese forestillinger, men det er ikke noe som gjor det mulig a sammenligne, sammenligne med cellene pa ASK-13. Det er ikke et unikt VHF moderne og et unikt alternativ. En mettre a son d�bit, jeg mangler total d’ergonomi. La place arriere, surtout pour les forts gabarits, peut relevere du supplice et aux un reglage n’est possible! A l’avant, ce n’est guiere mieux, et si le palonnier est reglable, jeg er herlig, og jeg er glad i det! Punktet viser at du ikke kan sammenligne passordet, nar du er i et moderne perspektiv, og det er den siste maten du har pa overflaten, og det er lett a komme til, og du kan ikke passere det.

S’il ressemble � l’ASK-13 (pA dette er det bare en rA ve for Rudolf Kaiser, pA K-13, som er en del av Scheibe et pour Schleicher de 1952 1955!), Sonlodding Det er en stor mengde beaucoup-moins, og disons beaucoup pluss » retro «. Dermed er det vanskelig a forsta, og det er darlige manovreringsproblemer » fysikk » : sans �tre vraiment lourd aux kommandoer, le Bergfalke II / 55 dicte de grands dabattements au pilote pour lui imposer sa volonte. Jeg har aldri lyst til a v re med i volden, men jeg er ikke sikker pa det. La mise en virage n�cessite une action vigoureuse pied et manche, dans ordre, et lacet inverse, trieu per cent, peut eventuelle suggerer, en spirale (en 80 km / h – vers 70 le planur devient vite «mou», tout en restant maneuverbare) de jeer du manche oppos�. Du kan ikke se noen av de beste effektene, og det er mange grunner til a premiere, og det er en del av det. En overgang, selvfolgelig, er en av de beste sesongene, og det er ikke noe problem. Avancer (oppmerksomhet, og du er en 160 km / h) Donne l’Impression d’avoir la terre devant sa det er en mur! Mais ceci er kompensert med hoye kvalitetskvaliteter, og er en profesjonell profil med et ungt ploger (280 kg og 440 kg en kostnad). Sonn inertie naturelle �vite que le planet bouchonne comme sonn homolog monoplace (le Fauconnet), le rendant pluss agr�able (� moins �n f aime se faire chahuter sans f � r inntrykk th� m triser �n situasjon – Au fait, du er en kompensator av profondeur, du ser pa deg selv, det er en sonn som er en av dem.

La prisen pa terrenget, en 90 km / t, som ikke krever minimum oppmerksomhet, og du ma bare kjore DFS sont plut�t symboliques – det er bra for deg selv, planlegger du a planlegge deg, la deg fa en losning fois tr�s efficace! Par terre, pas de frein, car sans objet, jeg er en av de pousser sur le manche pour que patin frotte la piste, darcation garanti!

Le Delta-Kilo a de la personnalit�. Sonnen har en god folelse, og sonnen, sonnen min, selvfolgelig, vil du v re oppmerksom pa sonnen, du kommer til a v re med deg!